Kam kráčí WordPress: Současné i budoucí trendy

Wordpress trendy

Není žádnou novinkou, že je WordPress jedním z nejoblíbenějších redakčních systémů. Z platformy určené pro malé organizace a společnosti se stává systémem správy obsahu, na který v současné době spoléhají i velké společnosti a významné značky, např. Renault, Mercedes-Benz, The Walt Disney Company, Vogue a další. Podívejme se na současné i budoucí trendy ve využívání WordPressu..

Vzrůstá obliba drag-and-drop page builderů

Page builder  je systém, který umožňuje méně zkušeným uživatelům pomocí metody drag-and-drop vytvářit responzivní a funkční stránky bez znalosti programování. Odpadají také starosti se stylováním a nezanedbatelná je i časová úspora. Vzhled stránky nastavíte během několika minut.

Mezi oblíbené page buildery pro WordPress patří Divi a Elementor. Divi je page builder a šablona v jednom.

Prodej pomocí WordPressu

Díky pluginu WooCommerce, který byl zveřejněn v září 2011, si můžete na WordPressu vytvořit elektronický obchod. Tento plugin používá asi 5 milionů obchodů (v Česku podle BuiltWith přes 220 internetových obchodů).

  • Mohlo by vás zajímat! Pro zákazníky e-shopů je velmi důležitá jejich dostupnost a rychlost. Přečtěte si proto také našich 5 tipů, jak zrychlit web na WordPressu! A pokud potřebujete zjistit, jak je na tom váš web z hlediska výkonu celkově, vyzkoušejte Google plugin Site Kit, díky němuž získáte snadný přístup k aktitovaným Google službám, jako jsou Google Analytics, Google Search Console aj.

WooCommerce je sice zdarma, ale jeho správné nainstalovaní a nastavení, pokud s tím sami nemáte žádnou zkušenost, budete muset vynaložit určité finanční náklady. Tento plugin je třeba přizpůsobit specifickým požadavkům vašeho obchodu. V nastavení modulu můžete spravovat cenu dopravy, vytvářet slevové akce či nabízet odběr newsletteru. Další možnosti poskytují placená rozšíření. WooCommerce.com nabízí 331 oficiálních rozšíření pro WooCommerce.

  • Lukáš Horák, „Výhody a nevýhody WooCommerce pro ecommerce“.
  • Pluginů pro tvorbu e-shopu ve WordPressu je několik, např. WP e-Commerce, Jigoshop, Quickshop a další. Pro použití v Česku se nejvíce hodí WooCommerce a WP e-Commerce (viz Dušan Beleščák, Vytváříme e-shop ve WordPressu pomocí WooCommerce, Computer Press, Brno 2014, s. 12).

Rozšířená realita (Augmented reality)

Rozšířená realita umožňuje k reálnému obrazu přidávat další informace. V současnosti je nejčastějším příkladem rozšířené reality zobrazení skutečného obrazu na displeji a jeho doplnění přidanými informacemi. Například obchod s barvami může svým uživatelům umožnit, že si  nahrají fotografii místnosti a pomocí AR mohou měnit její barvu, upravovat osvětlení atd.

Zdroj obrázku: https://www.theedigital.com/blog/wordpress-web-development-trends.

Ozisti je moderní víceúčelová šablona WooCommerce s integrovanou Augmented Reality (AR). Je to vynikající řešení pro ty, kdo chtějí postavit více než jen obyčejný elektronický obchod.

Hlasové vyhledávání

Používání hlasových asistentů Siri, Alexa a dalších je na vzestupu, takže se předpokládá, že v roce 2020 50 % ze všech vyhledávání v USA bude provedeno pomocí hlasového vyhledávání. Přidáním pluginů pro hlasové vyhledávání jsou firmy schopny uživatelům nabídnout užitečné funkce. Na hlasového asistenta v češtině však zatím čekáme.

Navíc, protože hlasové vyhledávání začíná být tak rozšířené, budete muset zvážit, jak můžete využít SEO funkce WordPressu pro optimalizaci hlasového vyhledávání. Používáním klíčových slov, která souvisejí s tím, jak lidé mluví, s tím, jak píšou, zodpovídáním otázek ve vašem obsahu, které lidé pravděpodobně hledají, a vytvářením obsahu, který je speciálně vhodný pro optimalizaci hlasového vyhledávání, se zlepší vaše výsledky.

  • Tip pro vás! Ač si na hlasového asistenta v češtině počkáme, lze pro co nejlepší vyhledatelnost používat alespoň nejaktuálnější verzi WordPressu, v současnosti větev 5.5, která na tento aspekt klade velký důraz.

Komunikace s chatboty

Rozšiřuje se možnost oslovit zákazníky pomocí chatbota. Možná si myslíte, že mnoho lidí by raději mluvilo s člověkem než s robotem, ale podle statistik zveřejněných společností Invesp „čtyřicet procent spotřebitelů nezajímá, zda jim pomáhá chatbot nebo skutečný člověk, pokud dostanou pomoc, kterou potřebují“. A v roce 2021 lze očekávat, že tito chatboti budou ještě pokročilejší, protože budou schopni řešit složité problémy a odpovídat na dotazy.

 

Použité zdroje: